torsdag 24 maj 2018

Läsupdate: Radiotystnad och ljudboksläsande

Det blev väldigt tyst här inne efter att jag förra veckan sa att jag nu skulle ha mer tid över till läsning och bloggen. Jag har helt enkelt varit helt slut. Är egentligen fortfarande även om det börjar bli lite bättre. En kombination av stress inför provet på jobbet, helgjobb utan ordentlig vila och så värmen på det skulle jag tro. Jag hoppas i helgen komma ikapp med lite recenserande för jag har några böcker jag vill skriva om.

Min räddare i nöden när ögonen inte orkar läsa är ljudböcker. Jag har lyssnat på två stycken den senaste veckan bara. Först Stora små lögner och sedan Annabelle. Det jag särskilt gillar med dem är såklart att jag kan "läsa" samtidigt som jag gör något annat jag gillar. Korsstygnsbroderi eller pusseltill exempel, vilket jag ägnat mig åt i veckan också. Efter att ha sträcklyssnat på Annabelle känner jag dock att jag inte vet vad jag ska ta mig an härnäst. Så tror jag får vila lite från lyssnandet ett tag. Jag tycker det är svårare att påbörja en ny ljudbok än vanliga böcker. Det är inte bara en ny historia jag ger mig i kast med utan även en ny uppläsare att lära känna.

Har ni några ljudbokstips tar jag tacksamt emot. Alltså böcker där ni tyckte att inläsningen verkligen var bra. 

2 kommentarer:

  1. Annabelle har jag läst och gillat! Tycker också det är svårt att börja på nya ljudböcker, även för att de oftast tar längre tid för mig att ta mig igenom så det blir ett längre åtagande än en vanlig bok :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det håller jag också med om. Jag hade ju läst samma bok mycket snabbare än vad det tar att lyssna på den. Men jag gillar alternativet till de gånger som jag inte känner för att läsa riktigt :)

      Radera