lördag 13 maj 2017

Book Haul - birthday edition

Okej, bered er på en bokkavalkad för nu har alla böcker jag köpte på min födelsedag kommit. För er som följer mig på instagram så är det inga nyheter, bara lite tydligare bilder. Och jag kommer inte kunna säga många gånger nog hur otroligt fina jag tycker alla böcker är. Går runt och tittar och klappar på dem stup i kvarten. 

Först ut har vi His Dark Material-trilogin, eller Den mörka materian som den heter på svenska, av Philip Pullman. Jag äger dem redan på svenska och de är så sönderlästa för det är en av mina favoritserier. Nu var det länge sedan jag läste dem och kände att jag ville läsa dem på engelska. Den här utgåvan är också typ den snyggaste jag sett och ja, jag köpte den. Motiven är glansiga vilket jag försökt visa i filmen. Men såklart är det SÅ mycket snyggare i verkligheten! 



Sedan köpte jag även fortsättningen på Throne of Glass. Jag är inte övertygad om att jag kommer gilla den här serien för vad jag har hört blir den sämre. Men tänkte att jag i alla fall ger del två en chans. Blir den sämre kommer jag låna resterande delar på bibblan.

Sen blev det också en ursnygg version av Peter Pan som jag spanat på länge. Peter Pan är en av mina favoritsagor men tror aldrig jag läst den ursprungliga versionen. Disneys version är jag känner jag väl till men vi vet ju att de inte alltid är förlagan trogen direkt. 


Till sist så köpte jag en jättehög med Selma Lagerlöf-böcker. Nämligen de helt fantastiska utgåvorna som Bonnier Pocket gav ut i vintras. De ger ju ut en kollektion med klassiker i spännande omslag varje år eller så och jag brukar köpa på mig de snyggaste. Men den här gången gick det inte att välja. Omslagen är nämligen mönster gjorda av Lisbet och Gocken Jobs och känns mer igen på textilier. Jag älskar dessa mönster! Min mormor hade alltid en handväska med Jobstryck och med jämna mellanrum brukade vi följa med henne till butiken i Leksand för att köpa en ny. Så att välja var det inte tal om den här gången. Jag köpte alla! Visst är de helt underbara?




Och det var allt. Tack för visat intresse.

2 kommentarer:

  1. Selma Lagerlöf böckerna vill jag också ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ännu finare i verkligheten så bara köp! :)

      Radera