torsdag 25 maj 2017

Läsupdate: Internetlös och solskensläsning

Jag är lite ofrivilligt frånvarande från cyberspace just nu. Eller ja, helt frånvarande är jag inte tack vare smartphonens fantastiska uppenbarelse. Men jag klarar inte riktigt av att blogga från den. Förra helgen hade jag tänkt svara på helgfrågan och bokjerkan. Men istället var sambon tvungen att klippa var telesladden under renoverandet och tydligen var det ingen idé att laga den förrän i måndags. På veckordagarna är det dåligt med tid och ork till bloggning. 

Idag är det en härligt, solig röd dag. Kikar därför in lite snabbt för att ge er en liten update. Har nämligen blivit förvarnad att den jäkla sladden kommer behöva kapas idag igen och det finns inga garantier för att han lyckas laga den igen. Jag ser det från den ljusa sidan. Utan internet som distraherar mig kan jag koncentrera mig på att läsa istället. Just nu håller jag på att läsa Jorden vaknar av Madeleine Bäck. Jag tyckte första delen var sjukt obehaglig och har fått heads up av en vän att denna inte är mycket bättre på den fronten. Men njuter av läsandet ändå för det är en sjukt bra bok. Finns alldeles för få bra, svenska fantasyserier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar