fredag 23 mars 2018

Helgfrågan vecka 12


Det slog mig när jag skulle skriva rubriken att jag inte har en aning om vilken vecka det är. Jag hänger liksom inte riktigt med längre. Hade någon sagt att det var vecka 20 hade jag inte protesterat. Påsken är ju inte heller något att hänga upp sig på eftersom den infaller på olika ställen varje år. Hur som helst. Det är fredag, men då det är min jobbhelg så längtar jag mest efter att helgen ska vara över. Jag har i alla fall varit ledig idag men vet ärligt talat inte var dagen tog vägen. Nu över till Mias fråga.

Vilken är din bästa deckare?

Jag är ingen deckarperson direkt, men har ändå läst några för ibland faller andan på. Jag gillar serien om Ruth Galloway väldigt mycket. Den är lagom spännande och mysig. Jag är väldigt förtjust i fluffet runt omkring så vill att personerna de följer ska ha en bra storyline också. Sedan började jag för några år sedan läsa Arne Dahls serie om A-gruppen, men minns inte hur långt jag kom. Då är det tur att Goodreads finns som kan berätta för mig att jag har läst de fyra första. Nu blev jag himla sugen på att fortsätta, så det kanske blir lite påskekrim för mig i år. 


10 kommentarer:

  1. Inte så kul med jobbhelg. Ruth Galloway är en av mina favoritdeckare också!

    SvaraRadera
  2. gillar också Ruth Galloway. hade gärna läst något nytt om henne i påsk

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av serierna du nämner.

    SvaraRadera
  4. Arne Dahl är en av mina favoritförfattare, liksom Elly Griffiths :)

    SvaraRadera
  5. Jag är inte heller någon deckarfantast direkt. Tack för dina tips.

    SvaraRadera
  6. Läst ett par böcker ur serien om Ruth Galloway och tyckte riktigt bra om dessa.

    SvaraRadera
  7. Jag har läst en bok om Ruth men sen har det inte blivit fler, så mycket böcker och kort om tid ;)

    SvaraRadera
  8. Haha, jag behöver också Goodreads som kan berätta för mig vad jag har läst och inte läst ibland ;)

    SvaraRadera
  9. Jag blir också jätte sugen på att läsa fler böcker om A-gruppen, jag har också läst de fyra första (tror jag) och har någon oläst bok här hemma.

    SvaraRadera