fredag 5 mars 2021

Läsplaner för mars

 En ny månad och nya böcker jag vill läsa, helst alla på en gång. Den här månaden kom det sig så att de första böckerna jag plockade ut var rosa-aktiga och därför bestämde jag mig för att fortsätta på det temat. Det enda undantaget blev boken jag drog ur min tbr-jar eftersom det var lite svårt att styra den mot en rosa bok.

 Två böcker som inte är med på bild är de som följer med från förra månaden som jag kompisläser i olika grupper. Båda böckerna har jag kommit ungefär halvvägs i. 

The Shadow Rising av Robert Jordan 
- Royal Assassin av Robin Hobb

Sedan har vi de sex böckerna jag tänker mig att jag ska läsa i mars. 

- Kafka på Stranden av Haruki Murakami har varit med i min hyllvärmare-högar i flera år. I år är året det händer! Mycket tack vare @kulturistanmia på Instagram som kör den i sin tegelstensläsnings-utmaning i mars. 

- Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E. Lockhart är en berättelse jag länge tänkt läsa. Bibliotekslånet har jag haft sedan i somras eller så. Det börjar bli dags och jag behövde någon lättsam YA att blanda upp högen med. 

- My Year of Rest and Relaxation av Ottessa Moshfegh är jag så exalterad på och har därför valt den när det var min tur att välja bok i min bokklubb. Ser fram emot att läsa den och att diskutera den. 

- Begravningsplatsen i prag av Umberto Eco blev månadens dragning ur tbr-burken. Ingen aning om vad jag ska förvänta mig faktiskt. 

- Stöld av Ann-Helén Leastadius är ett efterlängtas recensionsexemplar jag vill läsa ASAP. 

- Testamente av Nina Wähä köpte jag exalterad på bokrean. Förra året! Skäms över att jag inte har läst den än för jag tror och hoppas att jag kommer älska den. Tänkte det var dags nu. 


2 kommentarer:

  1. Testamente tyckte jag om! Väldigt mörk läsning dock. Stöld ska jag slänga in på aprils hög :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst en enda av dessa böcker, och är tyvärr inte så duktig på att läsa på engelska heller. Men de som kommer som ljudböcker brukar slukas i en rasande takt :) För jag her dessutom 1,10x i speed :D

    Svar ang. mina grönsaker: Oj, nu blev jag ju jättenyfiken på dina topp 3! Min lista är lite begränsad på grund av min maghistoria. Mycket har blivit "förbjudet" eller åtminstone associerat till smärta typ XD

    SvaraRadera