torsdag 4 augusti 2016

Läsplaner för augusti

För en gångs skull tänkte jag ta en månad där jag mestadels läser böcker ur min egen bokhylla. Mestadels säger jag eftersom jag vet hur lätt det är att distraheras av böcker från annat håll. Så länge majoriteten av böckerna blir från min egen bokhylla den här månaden är jag däremot nöjd. Detta är i alla fall det jag just nu tänker mig att jag kommer läsa i augusti.

¤ Insurgent
Är en bit in i den här och jag har inte riktigt fastnat i den lika mycket som jag gjorde i första boken. Hoppas att den tar sig snart.

¤ Allegiant
Tänkte att det är lika bra att avsluta serien medan jag är på gång. Så jag får den avslutad och slipper oroa mig för spoilers.

¤ Harry Potter and The Cursed Child
Boken är på väg hem till mig i skrivande stund. Vet att jag inte kommer vilja hålla mig borta från den länge. Återigen, vill inte riskera spoilers.

¤ När Kejsaren var gudomlig
Gillar Otsuka väldigt mycket. Och att hennes böcker är rätt korta känns bra efter att ha läst rätt långa böcker på sistone.

¤ Du föll och jag för dig
En lättläst ungdomsbok. Kanske dock inte lättsam. Det visar sig.

¤ Valfri bok ur bokyllan
För att klara sommarläsningsutmaning jag är med i måste jag klara allt ovan innan den 20. Så bestämmer jag mig för att satsa på det får jag välja vad helst jag vill istället för att få läsningen att gå smidigt!

¤ Red Queen (Ljudbok)
Hoppas på att lyssna klart på den här så att jag nästa månad kan ta tag i Glass Sword. Den senare har nämligen återlämning till bibblan i mitten på september så har inte så mycket val oavsett.

Har ni planerat något speciellt för er augustiläsning? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar