måndag 4 juli 2016

20 snabba om sommaren

Jag har varit alldeles för dålig på att göra listor och enkäter här. Det är tråkigt då fylla i sådana är något av det bästa jag vet. Så nu kör vi en sommarlista som jag sett på olika bloggar men som har sitt ursprung hos Enligt O som jag förstår. 

Fetstila ett alternativ och välj snabbt! Gärna med en förklaring.

Väljer du …
strut eller bägare? Lättare att äta. Och eftersom jag blir så mätt av glass om jag vill ha flera smaker är det dumt att lägga magplats på att äta strut.

rosévin eller bubbel? Nu gillar jag ju varken eller. Men bubbel låter härligare så väljer det. (Även fast jag inte gillar kolsyra alls.)

Allsång på Skansen
eller Lotta på Liseberg? Har aldrig sett Lotta på Liseberg. Men Allsången har jag härliga barndomsminnen från. Tittar dock inte på det längre.

hav eller sjö? Älskar båda innerligt! När jag är vid havet saknar jag sjön och vice versa. Men saknar stilla sommarkvällar i sommarstugan när vattnet i sjön vad alldeles ljummet när man kvällsbadade.

pocket eller e-bok? Jag gillar fysiska böcker mest fortfarande. Även om jag läser e-böcker och förstår dess fördelar också.

deckare eller feelgood? Är ingen stor fantast av deckare. Så väljer hellre feelgood.

fotbolls-EM eller OS? Det är mer variation i vad du kan titta på i OS. Fast tittar i stort sett aldrig på sport så det spelar inte så stor roll vad som visas.

tegelstenar eller tunnisar? Jag gillar att läsa många böcker på kort tid. Men gillar samtidigt att kunna läsa samma bok länge, länge och verkligen komma in ordentligt i berättelsen. Så att alternera mellan dessa är ju det optimala!

Livet efter dig eller Independence Day 2? Detta gäller alltså filmen? Jag är dålig på att titta på film. Men hade valt Livet efter dig eftersom jag kan storyn och då har lättare att hänga med även när jag tappar fokus på filmen.

Zlatan eller Ronaldo? Jag är totalt ointresserad. Diskuterade fotbollsstjärnor på mitt jobb igår med några kollegor och de hade bestämda åsikter om dem. Jag känner mest att Zlatan är svensk och därför har jag ett starkare band till honom. 

sol eller skugga? Älskar sol! Men vill för den delen kanske inte sitta i den jämnt. Gillar att sitta i skuggan med möjlighet att kunna gå ut i solen när jag känner för det.

film eller tv-serie? Det var det där med fokus. En hel film går inte. Ett avsnitt av en serie går utmärkt. Gärna om de bara är 20 minuter så man hinner titta på dem när man äter etc.

blåbär eller hallon? Det går inte att välja för båda är svingoda. Så är rebellisk och tar bägge!

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Har inte hört många låtar med Springsteen men ogillar Håkan starkt.

originalpocket eller filmomslag? Filmomslag är oftast hemska. Så originalpocket alla dagar i veckan!

nytt eller gammalt? Jag läser väldigt gärna klassiker. Men är väldigt glad för att det hela tiden kommer nya böcker.

slalomläsning eller en i taget? Har olika böcker för olika tillfällen eller platser. Som när jag läser en bok som är otymplig att ta med sig till jobbet så jag måste ha en pocket på gång också för att kunna läsa där. Slalomläser i stort sett alltid.

Facebook eller Instagram? Är enbart aktiv på Instagram. Facebook använder jag för spel och stalkning.

skratta eller gråta? Skratta när det gäller själva känslouttrycket. Men sorgliga böcker är ju oftast bättre än roliga. Så kanske borde valt gråta.

getingar eller myggor? Eftersom jag är fobiskt rädd för getingar så är valet enkelt. Myggor kan jag hantera. 

Detta var ju superkul! Om ni gjort eller gör den här listan kan ni väl hojta till så jag kan gå in och läsa? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar