söndag 23 april 2017

Tankar en söndag v.16

Jag insåg när jag skulle skriva rubriken att jag inte hade en aning om vilken vecka det var längre. Det brukar bli så en bit in på året. 52 veckor är alldeles för många att hålla redan på helt enkelt. Uppdateringen fortsätter att gå på sparlåga här inne. Det är så mycket i mitt huvud. Men tänkte ändå göra en liten söndagslista.

--> I helgen river vi kök! Efter idag kommer vi inte längre ha ugn eller spis och vattentillgången får ske i badrummet. Just nu sitter jag vid köksbordet i vardagsrummet. Där vi även ställt ut lite hela sektioner med skåp och lådor från köket för att ha tillfällig förvaring för det viktigaste under kaosveckorna. En kokplatta är också införskaffad så vi i alla fall ska kunna laga lite mat. Misstänker att jag kommer vänja mig vid det här läskigt fort.


--> I början på veckan startade jag En enda risk av Simona Ahrnstedt. Men alltså, jag kommer inte in i den. Är liksom inte intresserad av historien ens. Tjuvkikade framåt, nästan till slutet. Men det hjälpte ändå inte. Så nu har jag lagt den på paus.

--> Påbörjade istället The Invasion of the Tearling. Insåg att jag måste lämna tredje boken, The Fate of the Tearling, på bibblan om två veckor. Den är inte omlåningsbar. Så det blir att intensivläsa. Inga problem för jag har redan tagit mig igenom 70 sidor sedan igårkväll.

--> Om exakt en vecka är det min födelsedag. Då ska jag beställa böcker. Som en present åt mig själv. Ägnar därför mycket tid åt att fundera vilka nu. För hur gärna jag än vill kan jag nog inte rättfärdiga bokköp på över 1000 kr även fast jag fyller år. Får nog hålla mig under 500-lappen i alla fall.

1 kommentar: