tisdag 17 april 2018

Veckans gula topplista

Det är lite dålig variation på mina inlägg just nu känner jag. Det dåliga samvetet gör sig ofta påmint då jag har lite recensioner jag skulle behöva skriva. Men den lediga tiden går ofta åt till läsning och det är ju också bra tänker jag. Men en topplista får jag i alla fall ihop, den här veckan är temat gult. Jag har därför gjort en liten räd i mina bokhyllor, så gott jag kom åt eftersom det står en massa bråte för. Men hittade fem gula böcker i alla fall. Alla är inte jättegula vid första anblicken, och min bild gör inte verkligheten rättvisa för färgerna. Men tror ni är många som sett de här böckerna på riktigt och därför vet hur fina de är. 



9 kommentarer:

  1. Donna Tartt tog jag också med.

    SvaraRadera
  2. Inte läst någon av dessa. Tyckte det var ganska knepigt att hitta helgula böcker. ;)

    SvaraRadera
  3. I'll give you the sun har jag funderat på att läsa :)

    SvaraRadera
  4. läste bara halva Tartt. stod inte ut längre. men Lian Hearns serie älskade jag

    SvaraRadera
  5. Fina gula böcker. Har inte läst någon, men Donna Tartts bok står bland mina olästa.

    SvaraRadera
  6. Den hemliga historien har jag läst, men gillade den inte alls :)

    SvaraRadera
  7. Den hemliga historien blev jag nyfiken på när jag läste att Mattias Edvardssons senaste bok upplevdes som inspirerad av den, och hans bok är fantastisk. Saker ingen ser måste jag skriva ned på min lista. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag nyfiken på vad Mattias Edvardsson skrivit? Får jag nog ta och kolla upp!

      Radera
  8. Älskar Den hemliga historien. Läste den när den kom ut och lyssnade på den för något år sedan. Fatastisk bok!

    SvaraRadera