fredag 7 december 2018

Decembers TBR som antagligen inte kommer följas ändå

Jag har verkligen saknat att göra mina TBR-högar de här månaderna när jag har varit mer eller mindre borta. Nu när sista månaden för året är här känner jag ändå att jag vill göra en. Även om jag känner med mig redan nu att jag kanske inte kommer följa den. Min filosofi för närvarande är enkel: Läs det du är sugen på. Just nu är jag sugen på alla de här böckerna, men det kan komma att ändras.


¤ Lyckan är en sällsam fågel - Anna Gavalda
Boken är med i min hyllvärmarutmaning och det börjar kännas dags för den.

¤ Gryningsstjärna och Midnattsljus - Charlotte Cederlund
Läste första delen för ett tag sedan och känner att det blivit dags att avsluta serien.

¤ Evelyn Hugos sju äkta män - Tayloe Jenkins Reid
Har hört mycket bra om den här boken ända sedan originalversionen började dyka upp på Booktube. Nu har den översatts till svenska och jag är väldigt taggad på läsning.

¤ Demonviskaren - Lovisa Wistrand
Den här boken skulle jag läst redan i somras men sedan hände livet. Hade känts skönt om den lästes innan året tog slut. 

¤ Dödgrävarens dotter - Joyce Carol Oates
Ytterligare en bok från hyllvärmarutmaningen och vill läsa den lika mycket nu som i början av året när jag plockade ut den till högen. 

¤ Crooked Kindom - Leigh Bardugo
Är mycket för att avsluta serier innan jag påbörjar nya just nu. Samt att jag verkligen gillade den första boken och är nyfiken på fortsättningen. 

Jag tänkte även delta i Nellys årliga Läs it Snow-maraton som kommer pågå under julhelgen och kommer nog behöva se över vilka böcker som ska läsas där om jag vill att de ska passa in i utmaningarna. Men den högen kommer lite längre fram.

5 kommentarer:

  1. Oh Oates! Den har jag också oläst hemma. Ska bli spännande att se vad du tycker om du hinner läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag kommer så långt i alla fall!

      Radera
  2. Läs gärna min debut Kvinnornas Hus också! Den kom ut i oktober på Tallbergs Förlag, och är en deckare om mäns våld mot kvinnor.
    lottalundh@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag är sugen på Kvinnan i fönstret eller... vad den heter... älskade Kvinnan på tåget nämligen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte läst Kvinnan på tåget men Kvinnan i fönstret gillade jag! :D

      Radera