torsdag 27 december 2018

Helgfrågan vecka 52

Årets sista vecka är här och jag har lite svårt att förstå det. Året har rusat förbi i en rasande fart. Dock betyder det att min favorittid på bokåret är här. När det är dags att sammanfatta året som gått och sätta nya mål för det som kommer. Jag ser därför fram emot helgen när jag ska sätta mig och skriva dem. Samt ett förklarande inlägg för var min sommar och höst tog vägen tänkte jag.

Men vi kan ju inte kliva in i årets sista helg utan att svara på Mias helgfråga.

Vad fick du för böcker i julklapp? 
Bonusfråga: Hur ska du fira in det nya året?

Det blev inga böcker i år. Jag hade i och för sig inte önskat mig några heller, däremot slank Kärlekens Antarktis med till mig själv när jag gjorde en julklappsbeställning. Och till min mamma gav jag tre böcker som jag gärna själv vill läsa. Eftersom jag vet att jag kommer få låna dem av henne när hon läst dem. Hon fick Binas Historia, En annan Alice och Swing Time. Så jag antar det går att säga att det är här böckerna jag fick i julklapp på sätt och vis. 


Det nya året kommer firas in som vilken kväll som helst. Jag kommer inte ihåg när jag var uppe till efter tolv sist och är inte säker på att jag kommer orka det i år. Troligtvis blir det att jag och sambon bara lagar något gott att äta och sedan tittar på en film i soffan skulle jag tro. Om det inte skulle dyka upp något annat så här mot slutet vilket jag tvivlar på. Roligare blir det inte för mig den här gången.  

11 kommentarer:

  1. Smart att ge böcker till mamma som du själv vill läsa ;)

    SvaraRadera
  2. intressanta böcker tomten hade hittat.

    SvaraRadera
  3. det var fina böcker du handlat hem. snällt av dig att ge tre stycken till din mamma. jag fick också tre stycken av min dotter

    SvaraRadera
  4. Vi brukar också ta det väldigt lugnt på nyårsafton.

    SvaraRadera
  5. En annan Alice har jag läst och Binas historia skulle jag vilja läsa. Fina julklappar du gav!

    SvaraRadera
  6. Swing time ligger och väntar i bokhögen här hemma. Det är en bokklubbsbok och jag tänker ta mig an den under nyårsveckan.

    SvaraRadera
  7. Swing time tyckte jag om. Skönt med lugnt nyår, det blir det även här.

    SvaraRadera
  8. Jag är tveksam om jag kommer orka till klockan 12, luften gick ur mig efter jul.

    SvaraRadera
  9. Åh, Lunde och Stridsberg är jag också sugen på. Älskar också att sammanfatta och planera nytt!

    SvaraRadera
  10. Ingen dum ide att ge bort böcker man själv vill läsa så man sen kan låna dem :)

    SvaraRadera
  11. Binas historia har jag velat läsa väldigt länge, och uppföljaren; Blå. Övriga böcker är också i min smak. God fortsättning :)

    SvaraRadera