fredag 11 januari 2019

Decemberläsning

Det nya året gjorde intåg så snabbt att jag höll på att glömma av att det är en månad kvar att sammanfatta. December blev en himla bra läsmånad igen och det kändes bra att avsluta året med att känna att jag är tillbaka i min vanliga lästakt igen.

Bäst i december

Eftersom jag årets sista månad gav ut en av mina få femmor för året så måste jag ju säga Evelyn Hugos sju äkta män. Den boken var verkligen något extra. Men det var långt ifrån den enda trevliga läsupplevelsen för månaden. Både Den som stannar, den som går och Den underjordiska järnvägen var väldigt bra också.


Antal lästa böcker: 11 stycken
Den som stannar, den som går (Neapelkvartetten #3) - Elena Ferrante
Än finns det hopp (Lasarettet #1) - Karin Wahlberg (Ljudbok)
Evelyn Hugos sju äkta män - Taylor Jenkins Reid
Gryningsstjärna (Idijärvi #2) - Charlotte Cederlund
Den underjordiska järnvägen - Colson Whitehead
Legend (Caraval #2) - Stephanie Garber (Ljudbok)
Midnattsljus (Idijärvi #3) - Charlotte Cederlund
En dag i december - (Ljudbok)
The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman
Under lysande måne (Sagan om Klanen Otori #3) - Liam Hearn
Handbok för ett begagnat hjärta - Tamsyn Murray (Ljudbok)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar