måndag 11 mars 2019

Läsupdate: Läsning i väntans tider

Det här med att uppdatera lite kring min läsning varje söndag visade sig inte bli av. Mest för att jag kände att inläggen skulle bli väldigt upprepande då. Samt att tiden bara rinner iväg och jag inte riktigt hinner eller orkar med bloggen alla gånger. Jag har sagt förut men nämner igen att jag är mer aktiv på Instagram, ni hittar mig under namnet @littermentart där också.

Läsmässigt plockade jag ihop en blå hög i början av mars som jag tänkte försöka ta mig igenom i min väntan på bebis. Jag har slutat jobba och borde därför ha eoner av tid till att läsa. Men förvånansvärt mycket tid går åt till att slösurfa istället. Varför blir det alltid så? Sedan går en del tid till tv-serier och handarbete också. Jag sydde faktiskt ett babynest förra veckan vilket tog två eftermiddagar.

Jag har i alla fall läst klart Demonviskaren och är halvvägs igenom Den lilla bokhandeln i Paris vid det här laget. Det känns ändå helt okej eftersom den tjockaste boken är avklarad. (The Heart of Betrayal ser tjockare ut men det är den inte.) Jag hoppas på att få lite läsro i eftermiddag så jag kan komma vidare i den här högen i veckan. Det är lite spännande att vänta på en bebis som kan komma vilken dag som helst, då två veckor före och efter beräknat datum är helt normalt. Det är ändå en månad vi snackar om. Jag kanske utan problem hinner igenom alla de här böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar