tisdag 4 juni 2019

Läsupdate: Fantasymånad och Årets bok

Det här inlägget började jag skriva i helgen och sedan blev det inte så mycket mer än så. Lite så fungerar mitt liv just nu då bebisen gör det lite oförutsägbart. Eller snarare väldigt förutsägbart kanske. När han säger att han vill något, så vill han det nu och inte om 5 minuter.

Men läsningen går rätt stadigt ändå. Mest för att när han väl sover så passar jag på att läsa. Det som blir lidande är då allt annat såklart, men det bryr jag mig oftast mindre om. Den här månaden har jag storslagna planer om att läsa flera tjocka fantasyböcker. Vilka ser ni på bilden här bredvid. Hur bra det lyckas återstår väl att se. Jag har påbörjat Children of Blood and Bone i alla fall.

Precis som förra året har jag även satt målet att läsa alla nominerade till Årets bok 2019. Något som oftast känns helt lungt i april när de tillkännages. Men jag insåg att det nu är juni och jag bara läst 2 av 12. Så det gäller att ta tag i dem också om jag ska lyckas. Därför påbörjade igår även Manhattan Beach som jag hoppas ska vara den första boken jag känner att jag vill lägga en röst på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar