tisdag 11 juni 2019

Månadssammanfattning - maj

Tankar i maj

Det har varit en månad med stora kontraster läsmässigt då jag läst otroligt bra böcker men även två som jag inte gillade så mycket (Arv och miljö samt Det som göms i snö). Men oavsett så har det varit en bra månad då jag känner att min läsning har kommit igång igen. Det går visserligen inte att räkna med läsningen på samma sätt som innan, men jag har hittat något slags flyt. Den här våren har det även trillat en en del förfrågningar om recensionsex vilket jag är tacksam för. Både Manhattan Transfer och Vei är sådana böcker. Recension för Vei kommer nu i juni så snart jag läst del 2.

Månadens bästa

Absolut bäst den här månaden var Det förlorade barnet för mig. Jag är glad att jag äntligen avslutat serien och att jag kände att böckerna höll hela vägen. Ser fram emot en omläsning om något år. Jag älskade också första delen av Vei. Mastodontboken The Priory of the Orange Tree tog den största delen av min läsmånad men det var den väl värd.

Antal lästa böcker: 7 stycken
Böcker från min egna hylla: 3 stycken




  • Flaskpost från P (Avdelning Q #3) - Jussi Adler-Olsen (Ljudbok)
  • Manhattan Transfer - Katja Hvenmark-Nilsson
  • Arv och miljö - Vigdis Hjort
  • Vei - bok 1 - Sara Bergmark Elfgren och Karl Johansson
  • Det som göms i snö - Carin Gerhardsen
  • The Priory of the Orange Tree - Samantha Shannon
  • Det förlorade barnet (Neapelkvartetten #4) - Elena Ferrante

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar