fredag 13 september 2019

Ambitiösa läsplaner för september

Jag är hopplös när det kommer till tbr-högar. Jag vill så himla mycket och så står den där och stressar mig sedan när läsningen såklart inte går så snabbt som den borde. Egentligen borde jag sluta göra så stora högar. Kanske får bli en utmaning för nästa månad (som antagligen inte kommer hålla). Här är i alla fall min smått förvirrade hög för september.

¤ Den hemliga historien
Vill verkligen ta mig tid att läsa den här i september. Hoppas att jag ska älska den.

¤ Den nionde graven
¤ Arton grader minus
Läser mig igenom de befintliga böckerna om Fabian Risk inför att den femte släpps i oktober.

¤ Blynätter
Så efterlängtad bok av Anna Jakobsson Lund. Vill läsa den på en gång, samtidigt som jag vill spara den till ett speciellt tillfälle.

¤ Tidsklyftan
Hänger med från förra månaden. Faktiskt den enda boken jag inte hann med då, så det känns rätt så bra ändå. Så länge den inte fortfarande är kvar nästa månad..

¤ Prästgårdens hemlighet
Skräck för mellanåldern och författarens debut. Så peppad på den här!

¤ One Dark Throne
Fortsättningen på serien jag började på förra månaden. Har även del tre hemma från bibblan och har lånat om de så många gånger att det börjar bli pinsamt.

¤ Främlingen
En klassiker då jag försöker ta mig igenom mina sådana böcker också.

¤ Påfågelsommar
¤ Stormvarning
De sista böckerna jag har kvar att läsa av de nominerade till Årets bok 2019.

Ej med på bild då de är e-böcker.

¤ Mr Mercedes av Stephen King
En buddy read tillsammans med en youtuber som startat en grupp på en plattform.

¤ Samtal med vänner av Sally Rooney
Bokklubbsboken för den här omgången.





2 kommentarer:

  1. Lycka till! Det är en väldigt ambitiös läsplanering, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. samtal med vänner har jag försökt lyssna på, det har hållt på i... tre-fyra månader nu. Har nu gett upp p.g.a. olika skäl, heh, så det ska bli kul att höra vad du och bokklubben tycker om den XD

    SvaraRadera