torsdag 12 september 2019

Månadssammanfattning - augusti

Tankar i augusti

Vilken läsmånad! Jag kan inte minnas när jag senast läste så här många böcker på en månad sist. Lite tror jag det är tack vare att jag inte tog mig an någon tegelstensfantasy den här månaden. Eller jag hade ju en planerad, men låt oss bara säga att den inte hann läsas ut under augusti.

Månadens bästa

Tråkigt nog har det, trots så många böcker lästa, varit en månad med många mediokra betyg. En hel massa treor och ett par tvåor. Men de böcker som stod ut var ovanligt nog kriminalromanerna. Järtecken gillade jag antagligen mest för att den utspelade sig i och kring Halmstad där jag bor. Jag kände de flesta av platserna som nämndes och kunde därför föreställa mig dem. Offer utan ansikte var en positiv läsupplevelse då det var en riktigt spännande deckare som lyckades överraska mig flera gånger.

Antal lästa böcker: 11 stycken
Böcker från min egna hylla: 4 stycken


  • Till minne av en villkorslös kärlek - Jonas Gardell
  • En katts resedagbok - Hiro Arikawa
  • Carry On (Simon Snow #1) - Rainbow Rowell (Ljudbok)
  • Three Dark Crowns (Three Dark Crowns #1) - Kenadre Blake
  • Järtecken - Christoffer Carlsson
  • Felsteg (Doggerland #1) Maria Adolfsson (Ljudbok)
  • Döden i Venedig - Thomas Mann
  • De dubbelt så bra - Bengt Ohlsson
  • Offer utan ansikte (Fabian Risk #1) - Stefan Ahnhem
  • Fiskarmännen - Chigozie Obioma
  • Mörkret (Hulda-trilogin #1) - Ragnar Jónasson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar