tisdag 24 oktober 2017

Bokmyran - en webb-tv kanal för bokälskare!

Idag vill jag berätta om en tjänst som jag har haft nöjet att få prova på de senaste månaderna. Det handlar om ett företag som heter Bokmyran. De ger ut ett avsnitt varje månad med litterärt innehåll. Du tar del av avsnitten genom att prenumerera på dem till en kostnad av 39 kr/månad. Du får du även ta del av alla tidigare avsnitt i deras arkiv. I och med att det är ett nystartat företag är arkivet inte så stort idag, men det växer för var månad som går.

Avsnitten har lite varierande innehåll med vissa återkommande inslag. Ellen bokprat är något som hittills varit med i varje avsnitt. Där berättar Ellen Skarp, som i många år var chef för en bokhandel i Helsingborg, om de favoritböcker hon läst på sista tiden, gamla som nya. Hon är duktig på att berätta om dem på ett intressant sätt utan att säga för mycket. Är man mer intresserad av ungdomsböcker kan man lyssna på bibliotekarien Martins tips i den kategorin. Utöver detta är det olika intervjuer, reportage och fint filmade berättelser eller anekdoter.

Jag tycker det här är ett riktigt intressant sätt att dela med sig av litteraturen på. Det finns en bredd på inslagen, det finns något för de flesta. Som jag nämnde är kanalen relativt nystartad och jag ser fram emot att följa deras utveckling. Jag tror nämligen att innehållet på deras avsnitt kommer att utvecklas och bli mer och mer innehållsrikt i takt med att de växer och kan göra större och större samarbeten eller intervjuer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar