lördag 10 november 2018

Lista - The Cookie Books

För några veckor sedan blev jag taggad av Nelly att göra The Cookie Books så här kommer den nu till slut.

The Rules
Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
Have fun!
Tag 1-3 people.

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed
Jag har läst så många klassiker som jag älskar, men återkommer ständigt till Jane Austens böcker och kan läsa dem om och om igen. Det är något speciellt med hennes ton som jag älskar!

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read
Det finns massvis med böcker som jag verkligen vill läsa som det pratas om överallt. Jag väntar fortfarande på att börja läsa min första Brandon Sanderson-bok. Har en av hans serier i hyllan och där har den stått i fem år. Vill fortfarande verkligen läsa den!

Shortbread: An author you can’t get enough of

Ärligt talat vet jag inte, då jag sällan snöar in på författare egentligen, eller har några direkta favoritförfattare. Tycker de flesta ger ut böcker som jag både gillar och inte gillar.

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster
Lika dåligt svar här också, men jag blir så sällan berörd av böcker, även om jag kan tycka de är sorgliga. Just nu kan jag inte komma på en enda riktigt sorglig bok jag läst. Men frågan behöver ju inte tolkas som att det ska vara sorgligt kom jag på nu. I så fall säger jag Kvinnan i fönstret av AJ. Finn för att den hela tiden fick mig att pendla mellan att känna att jag hade koll på historien för att sedan bli jättenervig.

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cove
Svårt att minnas tycker jag, men tidigare i år läste jag Mitt hjärtas oro av Malou von Siwers. Jag tycker omslaget är väldigt snyggt för den serien, men gillade inte första boken något vidare.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected
Det här händer ju hela tiden, att jag går in i en bok med förutfattade meningar om den. Men en bok jag läst och hört om och trodde jag skulle gilla, men sedan visade sig vara en helt annan historia som inte föll mig i smaken var Epidemin av Åsa Ericsdotter.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving
Eftersom jag är riktigt omläsare så gäller det här många böcker. Men Katarina von Bredows ungdomsböcker har jag läst många gånger sedan jag läste dem första gången som tonåring. Det är mina go-to när jag vill  ha något välbekant och lättläst som jag vet att jag kommer gilla.

Cookie dough: A book that you are waiting for to be released
Jag har ofta dålig koll på vad som ska släppas och när, förutom om det är något jag verkligen ser fram emot. Men kan säga Sara Stridsbergs Kärlekens Antarktis. För även om boken faktiskt redan släppts, så väntar jag till den kommer som e-bok på Storytel i januari för att läsa (snåla jag vill inte köpa den inbunden just nu oavsett hur gärna jag vill läsa) 

2 kommentarer:

  1. Kärlekens Antarktis vill jag också läsa :)

    SvaraRadera
  2. Jag följer inte heller nödvändigtvis författare sådär, men jag älskar böcker och att läsa och lyssna :) Som att fly!

    SvaraRadera