måndag 4 mars 2019

Månadssammanfattning - februari

Tankar i februari

Jag är så glad att min läsning är tillbaka där jag vill ha den igen. Jag är egentligen inte ute efter att läsa så många böcker som möjligt på en månad. Men jag vill känna att jag lägger den tid på läsningen som jag vill, och så var det ju inte riktigt under några månader förra året. Det enda jag kan klaga på den här månaden (förutom att jag läste två böcker jag faktiskt inte tyckte var bra: Blixtra, spraka, blända! och Sju jävligt långa dagar) är att jag knappt läst någon bok från min bokhylla. Det får bli bättring till nästa månad.

Månadens bästa

Den bästa boken den här månaden var utan att tveka Little Fires Everywhere som jag gav en av mina sällsynta fullpoängare. Jag älskade varenda sekund jag läste den. Jag uppskattade även verkligen min läsning av En halv gul sol som var en njutning att läsa, i alla fall rent språkligt för med tanke på vad den handlar om så var ju själva historien rätt hemsk i andra halvan av boken.

Antal lästa böcker: 9 stycken
Böcker från min egen hylla: 2 stycken


  • Little Fires Everywhere - Celeste Ng
  • Blixtra, Spraka, Blända - Jenny Jägerfeldt (Ljudbok)
  • The Kiss of Deception (The Remnant Chronicles, #1) - Mary J Pearson
  • Det var vi - Golnaz Hashemzadeh Bonde
  • Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper (Ljudbok)
  • Queen of Shadows (Throne of Glass #4) - Sarah J Maas
  • Mannen som vaknade upp död: Och andra fascinerande berättelser om extraordinära hjärnor - Helene Thomson
  • En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
  • Den femte årstiden (Malin Fors #5) Mons Kallentoft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar