tisdag 9 februari 2021

Läsplaner för februari

 Kommer det bli en grej att jag publicerar lite försenade läshögar det här året tro? Jag glömmer lite bort att jag har en blogg vilket jag tror jag sagt några gånger förut. Men jag ger mig inte utan vill försöka fortsätta samla det här för att jag enkelt ska kunna gå tillbaka sedan. Här kommer därmed mina tänkta läsplaner för februari. 

Den här månaden har jag tre kompisläsningar varav de två första kommer fortsätta in i mars då de böckerna läses över sju veckor.

The Shadow Rising av Robert Jordan kom vi aldrig runt till att läsa under januari och därför påbörjade vi den först nu. 

- Royal Assassin av Robin Hobb är andra delen i The Farseer Trilogy som jag påbörjade förra månaden. Ska bli väldigt roligt att fortsätta serien då jag gillade första boken. 

- Borta med vinden av Margaret Mitchell är en ordentlig tegelsten som jag läser tillsammans med Fanny Tengros. Det är nog bra vi har varandra för att dra oss igenom den här på en månad då boken är på strax över 1000 sidor. 

Sedan har vi tre andra böcker jag hoppas hinna med vid sidan av alla de här tegelstenarna. 

- Vår Älskade av Kamila Shamsie är månades bokklubbsbok så den måste jag hinna läsa till på lördag då vi har vår träff. Den är inte jättelång och de första 20 sidorna var väldigt bra så jag har goda förhoppningar att det ska gå vägen. 

- Wayward Son av Rainbow Rowell drogs ur min tbr-burk den här månaden. Jag gillade första delen, Carry On, men har ändå inte känt något sug efter att läsa vidare. Vann den här boken i någon utlottning och den har blivit liggande sedan dess. Det kommer väl en tredje också om jag minns rätt. Får kolla upp det!

- Nattkorpen av Johan Runberg är ett recensionsex jag fick som en överraskning. En ny fantasyserie för 9-12 år som verkar himla spännande. Tänkte jag skulle försöka sluka hela i ett nafs någon helg med en kanna te och lite godis som sällskap. 


1 kommentar: