tisdag 2 februari 2021

Läst i januari

Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp sammanfattningarna det här året, och som vanligt har jag svårt att komma fram till något bra. Så för att det inte ska dra ut på tiden på grund av det så har jag bestämt mig för att bara köra på vad som känns bra, och sedan ändra under året om jag vill. Här kommer därmed en liten sammanfattning av hur min tbr för januari gick och vad som blev läst utöver den. 

Lästa: 
Station Elva av Emily St. John Mandel
Assassin's Apprentice av Robin Hobb
The Rules of Magic av Alice Hoffman (e-bok)

Olästa:
The Shadow Rising av Robert Jordan
Ormarna av Sadie Jones
A Long Way To a Small Angry Planet av Becky Chambers

Alla olästa kommer läsas i framtiden, utan att lova något om exakt när det är. 

Vad som också lästes den här månaden:
Jag som var så rolig att dricka vin med av Rebecka Åhlund (ljudbok)
Inte av denna världen - Yaa Gyasi
A Conjuring of Light - V E Scwhab (påbörjades redan i december)
Drift - Jenny Holmqvist

Månadens bästa: Station Elva (min tanke är att skriva en recension på bloggen också men så länge hittar ni den på instagram här)
Månadens mindre bra: The Rules of Magic och Drift hade båda två den gemensamma nämnaren att jag tyckte de började väldigt starkt men tyvärr tappade historien helt halvvägs. 

Antal läsa böcker: 7 stycken
Från min egen bokhylla: 3 stycken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar