onsdag 8 mars 2017

15 frågor om vårvintern

Har sett många som svarat på dessa frågor som Johanna har knåpat ihop. Så kände att jag inte kunde vara sämre. Varsågoda, här har ni mina svar:

Semlor eller våfflor? – Semlor alla dagar i veckan! Fast nej, då hade jag nog tröttnat i och för sig. 

På spåret eller Sveriges mästerkock? – På spåret har jag slutat följa sedan ett år ungefär. Tycker inte att det är särskilt bra längre. Sveriges mästerkock ser jag däremot fram emot varje vecka när det går (ikväll är det dags igen!). 

Bokrea eller pocketkampanj? – Tycker även jag att bokrean blivit sämre men föredrar ändå den. Hittar aldrig 4 böcker jag vill ha på en pocketkampanj. Tycker de brukar ha så begränsat utbud. 

Längdskidor eller alpint? – Kan ju inte påstå att jag är någon fantast av endera. Varken när det kommer till att utöva själv eller titta på. Men minns frilutsdagarna med längdskidor i skolan som något otroligt mysigt så väljer det. 

Bokaktuella Camilla Läckberg (Häxan) eller Birgitta Ohlsson (Duktiga flickors revansch)? – Har aldrig läst Ohlsson vad jag vet så väljer Läckberg. Då vet jag i alla fall vad jag pratar om. 

Tulpaner eller snödroppar? – Den här kan jag ju omöjligt bli tvingad att välja på! Tulpaner inne och snödroppar ute säger jag. 

Vasaloppet eller Oscarsgalan? – Motsäger mig själv lite (med tanke på svaret ovan) eftersom Vasaloppet ju faktiskt är någonting jag följer varenda år. Tycker det är mysigt. 

Långkok eller hämtpizza? – Inget svårt val. Jag chockar alltid nya bekanta när jag berättar att jag inte gillar pizza. Möjligtvis att jag kan äta den om man gör den själv hemma, från grunden. Annars, absolut nej! 

Klassiker eller nyutkomna böcker? –  Detta är inte heller riktigt schysst att tvingas välja mellan. Men väljer jag klassiker så tänker jag att de nyutkomna ju kommer bli klassiker så småningom och då kan jag läsa dem.

Melodifestivalen eller P2-konsert? – Vad jag faktiskt hade uppskattat mest eller vad jag faktiskt tittar/lyssnar på? Mellon har för första gången på länge stått på i bakgrunden någon lördag det här året.

Pollenallergi eller blixthalka? – Tänker att jag i blixthalka kan välja att stanna inne. Annars får man köra ytterst försiktigt!

Böcker som utspelar sig i Paris eller i London? – Svårt val. Men tror jag lutar lite över åt London..

Ishockey eller bandy? – Ingetdera. Fast eftersom jag är från Falun borde jag väl välja bandy antar jag.

Bokaktuella Jo Nesbø (Törst) eller Johannes Anyuru (De kommer att drunkna i sina mödrars tårar)? – Har tröttnat lite på Harry Hole och den där Anyuru verkar spännande!

Blåmesar eller domherrar? – Domherrar alla dagar. De är ju så fina med sina röda bröst. 

5 kommentarer:

  1. Tycker också det är väldigt härligt att se Vasaloppet! :)

    SvaraRadera
  2. Sveriges mästerkock är ett av mina favoritprogram. Fast det är ju även På spåret :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa dina svar =) Jag föredrar också pizza man gör helt själv hemma, pizza ute hoppar jag gärna över =)

    SvaraRadera
  4. Domherrar är mina favoriter :)

    SvaraRadera