torsdag 27 juli 2017

Helgfrågan vecka 30

Det är visserligen bara torsdag kväll men lika bra att svara på helgfrågan på en gång tänker jag. Vet ju hur det blir annars, det kommer annat emellan och vips är det söndag och det känns inte så kul längre.

Vilken typ av bok undviker du helst? 
Bonusfråga: Motionerar/tränar du?

Jag anser mig vara lite av en all-läsare. Men genom åren har jag faktiskt upptäckt att jag helt enkelt inte väljer att läsa deckare särskilt ofta. Det är så himla sällan jag känner mig sugen på det. Självklart händer det. Just för tillfället håller jag ju på att lyssna igenom Elly Griffiths serie om Ruth Galloway. Kommer det någon deckare som får lite speciell uppmärksamhet (tänk exempelvis Gone Girl för några år sedan) blir jag ofta sugen på att läsa den. Nyligen läste jag ju också Störst av allt, som jag älskade, och den tror jag nog räknas till deckargenren.  Men "helt vanliga" deckare väljer jag bort. Finns så mycket annat jag vill läsa. 

Gällande bonusfrågan så är det väl en definitionsfråga. Jag promenerar en hel del. Gör yoga lite sporadiskt och joggar/lufsar ännu mer sporadiskt. Tänker däremot väldigt ofta att jag borde för att min kropp är så svag och inte alltid i bra skick då det kan göra ont lite här och där. Men det blir mer tankar än verklig träning. 

14 kommentarer:

  1. Störst av allt har jag inte läst än. Promenader är väl en fin motion då blir man stark både i kropp och själ.

    SvaraRadera
  2. Jag läser nog allra helst deckare, tur att det finns många olika sorters böcker att välja på :)

    SvaraRadera
  3. Deckare är den genre jag helst läser :) Tur att inte alla vill läsa samma! Promenader och Yoga är ju jätte bra träning, och den träningen som blir av är bättre än ingen alls :)

    SvaraRadera
  4. Jag är allätare också och deckare slinker ner lite då och då.

    SvaraRadera
  5. utan träning orkar man inte läsa...

    SvaraRadera
  6. Deckare läste jag mängder av förr men nu hittar jag inga bra längre så jag har lagt ner den genren. Med undantag av Elizabeth George och Elly Griffiths då förstås :)

    SvaraRadera
  7. Alla har ju olika preferenser när det kommer till böcker, men en del som är klassade som deckare brukar jag falla många andra i smaken också, fast de inte egentligen gillar deckare. Promenader är mycket bra motion, både för kropp och själ.

    SvaraRadera
  8. Jag är förvånad över hur mycket en stillsam yoga ändå kan göra för musklerna när man har värk - det är ju inte kaloribrännande, men det känns väldigt nyttigt!
    Själv läser jag ju nästan bara deckare :-)

    SvaraRadera
  9. Det är lite synd att deckargenren är så bred och att många författare väljer att klämma in något mord i sina böcker (för att deckare säljer?). Det kan vara väldigt stor skillnad på deckare och deckare. Serien om Ruth Galloway är en bra sort :)

    SvaraRadera
  10. Elly Griffiths har jag läst en bok av men sen har det inte blivit fler, konstigt egentligen för jag läser en hel del deckare. Men det är ju så mycket böcker som lockar.... ;)
    Störst av allt tyckte jag mycket om. Tänkt att jag ska läsa mer av författaren någon gång.... Promenade är skönt och inte så dum motion. Yoga har jag inte testat men är lite nyfiken på det.

    SvaraRadera
  11. läser gärna deckare ibland. yoga älskar jag. så välgörande för både kropp och själ

    SvaraRadera
  12. Promenader är väl toppen! Läser deckare men blandar gärna med annat.

    SvaraRadera
  13. Jag väljer inte heller så ofta en deckare (typiskt nog sitter jag just nu och läser en, haha).

    SvaraRadera
  14. Jag skulle också säga att jag inte läser deckare så ofta men just på sommaren brukar det bli några stycken. Jag gillar deckare men eftersom jag gillar så mycket annat med läser jag inte så många deckare.

    SvaraRadera