lördag 19 augusti 2017

Äntligen återförenas jag med mina böcker

Som rubriken säger då har det äntligen blivit dags att packa upp mina böcker. De packades ner någon gång i början på februari och har alltså varit nedpackade i lådor i över 6 månder! Helt galet. Det är nog bara andra bokälskare som kan förstå hur man kan sakna att gå och titta och känna på sina böcker. Nu när jag har börjat packa upp dem så blir det kära återseenden kan jag lova.

I min lägenhet hade jag två stora och en liten, halv bokhylla. Det var ont om plats och böckerna låg lite huller om buller trots att jag gjorde tappra försök att sortera upp dem fint. Nu när jag får ett helt rum till mitt förfogande blir det 5 hela bokhyllor samt en liten hörnhylla. Ni inser hur mycket nya böcker jag kommer få plats med att köpa? 

Håller som bäst på att packa upp alla flyttkartonger. Så här ser det ut för tillfället. Sorterar upp böckerna i läst och oläst. Eftersom jag inte räknat med att mina böcker komma fylla upp alla hyllor så tänker jag att jag för en gångs skull kommer kunna separera mina olästa böcker från de lästa. På så vis blir det lite tydligare hur många (eller kanske borde säga få) böcker jag verkligen har läst. Har dock lite problem med hur jag ska sortera böckerna. Efter genre men även efter ålder tror jag. Men så måste det stämma med hyllhöjder osv. Inte lätt.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att äntligen få börja plocka upp böckerna! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att få göra ordning bland böckerna igen!

    SvaraRadera
  3. Ja tänk hur knasig man är. Jag älskar att gå och kika och känna på mina böcker. Min man tycker att jag kan rationalisera bort böckerna: "man läser ju i iPaden idag". Men aldrig! Jag måste ha mina hyllmetrar av böcker att fingra på :)

    SvaraRadera
  4. Åh det gör ont i bokhjärtat på mig. Hela 6 månader i kartonger! Förstår att det varit jobbigt! Men åh vad roligt med ett litet bibliotek *drömmen!!!!* och att få pyssla och dona upp böckerna igen :D är riktigt avis!

    SvaraRadera