fredag 29 september 2017

Mitt läsande i helgen

Solen skiner på västkusten, det är helg och jag hoppas som vanligt att jag ska hinna läsa en massa. Någon bokmässa blir det inte fast jag bor en dryg timme därifrån. Jag insåg att jag inte orkar med allt folk och jag vet att om jag åker dit kommer jag tycka det är jobbigt. Ska jag åka dit vill jag göra det på riktigt. Alltså tillsammans med någon som tycker böcker är lika roligt som jag, och ha planer på vad man vill se och höra. Men jag stannar hemma i år med. 

För att gå över till helgen och dess läsning så ser den ut som följer:  

Jag har gett upp King's Cage, både som fysisk bok och som ljudbok. Kände att jag inte hade något intresse och samtidigt kom den här tweeten upp i mitt flöde. Jag insåg att det var himla dumt att lägga tid på en bok jag inte vill läsa just nu. Så jag slutade. 

Istället läser jag X - Den sista platsen av John Ajvide Lindqvist. Den är bra och jag hoppas få läst en hel den i den i helgen. Tar den slut är det The Hate U Give som står på tur.

Lyssnar gör jag också, närmare bestämt på Middagsmörker av Charlotte Cederlund. Är himla mysigt att lyssna på den då uppläsaren har norrländsk dialekt. Det är nämligen en av min favoritdialekter. Har ni någon favoritdialekt? 



1 kommentar:

  1. Middagsmörker vill jag läsa/lyssna på någon gång :) Blev extra nyfiken nu när du sa att uppläsaren har norrländsk dialekt :D

    SvaraRadera