fredag 16 februari 2018

Helgfrågan vecka 7



Det här har varit en väldigt trött vecka. Tur att det nu är helg. Idag börjar jag först vid 12 så det blir en sen jobbfredag. Men det var jag egentligen bara glad för. Jag upptäckte nämligen i onsdags att mitt bibliotekslån på Illuminae går ut idag, och jag hade läst ca 70 av 599 sidor. Så jag började min sträckläsning igår efter alla sysslor var gjorda och fortsatte sedan imorse när jag ätit frukost. Nu är den klar att lämnas tillbaka på bibblan senare idag! Jag har även varit in där och reserverat Gemina, för nu vill jag läsa fortsättningen.

Som vanligt när helgen står i antågande är det även dags för veckans helgfråga hos Mia. Idag undrar hon:

Har du gjort någon bokreabeställning?
Vilket är ditt absoluta bästa rea tips för i år?

Ja, jag har gjort en beställning, men en väldigt liten en än så länge. Med två böcker jag verkligen ville ha och en liten bubblare som inte var så dyr. Jag började med att lägga allt som var intressant i korgen på nätet, men plockade sedan bort allt utom det jag verkligen ville ha. Troligtvis blir det något mer reaköp i affär senare. Men jag försöker hålla det till ett minimum.
Mitt bästa reatips är hela Ferrante-serien som finns att köpa för ynka 299kr hos bokus. Det är ett kap för bra för att missa! 

14 kommentarer:

  1. Spännande. Jag får se om jag nyper någon bok på rean i år. Det brukar alltid bli någon bok i varje fall.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hittat så många böcker och funderar på om jag ska ha is i magen och vänta på rea på rean.

    SvaraRadera
  3. kanske skulle en invänta rea på rean. hade inte tänkt köpa så mycket ändå. is i magen var det

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa, jag tänkte likadant. Men de böcker jag verkligen vill ha vågar jag inte chansa med.. ifall att de skulle sälja slut (egentligen inte troligt men hade ångrat mig bittert efteråt).

      Radera
  4. Oj vad många sidor du hann läsa på en dag!

    SvaraRadera
  5. Ferrante tyckte jag om, lånade alla fyra på biblioteket.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Jodå, men inte om den är reserverad av någon annan vilket var fallet.

      Radera
  7. Jag brukar göra likadant när jag beställer på bokrean. Det är så skönt att bara trycka "Köp" "Köp" "Köp". Även om man plockar bort de flesta efteråt :)

    SvaraRadera
  8. Jag tänker göra min beställning i helgen.

    SvaraRadera
  9. Bäst för mig att köpa böcker jag kan pilla på. Samt att det är njutningen av bokrean.

    SvaraRadera
  10. Lånar det mesta på bibliotek numera. Men skall för årets bokrea ta mig till den lokala bokhandeln för en titt.

    SvaraRadera
  11. Saknar sista delen i Ferrante-serien så den skall jag köpa.

    SvaraRadera
  12. Jag tänkte på Ferrante-serien men kan lika väl lyssna på den så jag tog andra böcker.

    SvaraRadera