onsdag 27 juni 2018

Läsupdate: Längtan efter semesterläsningen

Jag går lite på sparlåga nu känns det som. Det känns som att hela jobbet har semestermode, eftersom som fler och fler försvinner iväg. Men jag som har sen semester i år får vackert vänta 3 veckor till. Tröstar mig med att de andra kommer tillbaka till dess det är dags för mig att ta ledigt. Det härliga i att då ha det framför sig. Till dess försöker jag hänga i så gott det går.

Jag missar massa veckans listor och helgfrågor just nu känns det som. Även om jag annars bara är med de veckor jag känner att jag har något vettigt att skriva, så är det fler jag inte orkar tänka på just nu. Men som tur läser jag i alla fall fortfarande. Däremot tycker jag det går lite för sakta då jag har högar med böcker jag skulle vilja läsa nu på en gång. Jobbet stör min lästid helt enkelt.

Jag har en härlig hög med fantasy som väntar för juli. Lånade även hem fyra av de nominerade i Årets bok och vill sätta tänder i dem alla på en gång. Plus att jag har några lättsammare ungdomsböcker på min lista som jag är himla sugen på att läsa. Ja, ni hör ju. Min läslust vilar inte och det är jag tacksam för. Nu ska jag bara få lite ledigt så jag hinner mata den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar