lördag 2 juni 2018

Min majläsning

Maj var en månad då det kändes som att jag inte hann läsa någonting. Uppenbarligen talar ju sammanfattningen för något annat. Men det är mycket tack vare att jag lyssnade på två ljudböcker på fyra dagar och att de två sista böckerna var väldigt korta. Sista inlämningen på distanskursen är över och i fortsättningen ska jag bara läsa böcker för att jag vill det själv.

Bäst i maj

En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret är en fantastisk bok och jag är glad att jag fick läsa den i min kurs. Annars tror jag inte jag hade plockat upp den faktiskt. Jag blev även väldigt förtjust i Mina drömmar stad och kunde andas ut. Nu slipper jag det jobbiga med att inte gilla en serie som hyllas till skyarna. Även Stora små lögner imponerade lite på mig med sitt driv i texten, det var näst intill omöjligt att sluta lyssna när jag var tvungen.


Antal lästa böcker: 9 stycken
Mina drömmars stad (Stadserien #1) - Per Anders Fogelström
Kvinnan i rummet (Avdelning Q #1) - Jussi Adler-Olsen (Ljudbok)
Boktjuven - Markus Zusak
En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret - Brian Selznick
Stora små lögner - Liane Moriarty (Ljudbok)
Annabelle - Lina Bengtsdotter (Ljudbok)
Älskade - Toni Morrison
Dvärgen - Per Lagerqvist
Every Heart a Doorway (Wayward Children #1) - Seanen McGuire

Månadens hyllvärmare: Älskade
Månadens klassiker: Dvärgen (kvar från förra månaden) och Mina drömmars stad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar