fredag 10 februari 2023

Fredagsläsning vecka 5


Veckan som varit
Veckan har kantats av förkylning vilket har påverkat min läsork. I söndags påbörjade jag första boken ur februaris TBR-hög och det blev Rule of Wolves av Leigh Bardugo, och det är också den enda boken jag läst i den här veckan. Nu är det strax över 600 sidor i boken tror jag, så det är ingen liten bok och jag har läst runt 450 sidor. När jag skriver detta inser jag att jag ju faktiskt läst en hel del i veckan fastän det inte känns så. Jag har också lyssnat lite på min ljudbok, The Maid av Nita Prose, men den är ärligt talat rätt seg och det har gjort att jag prioriterat att titta på bokvideos på Youtube när jag pusslat. 

Helgens läsning
Till helgen har jag ambitionen att läsa ut Rule of Wolves, det kanske sker redan ikväll för det är bara drygt 150 sidor kvar. Sedan är det så upprepande som att jag igen tänkte ge mig i kast med A Crown of Swords av Robert Jordan. Den kommer antagligen inte bli utläst redan i helgen men min plan är att ha den som största fokus till dess att den är utläst. Jag har läst ungefär 2/3 av boken så det är inte så mycket kvar och jag vill verkligen bli klar med den i februari. Känner jag mig själv rätt så kommer jag också påbörja en ny bok ur tbr-högen. Just nu lutar det åt att det blir The Amber Spyglass men lusten kan hindra ändra sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar