måndag 7 oktober 2019

Månadssammanfattning - september

Tankar i september

När jag ser tillbaka på min läsning tycker jag att jag ändå lyckas läsa en hel del varje månad. Ändå känns det som att min läslista inte minskar. Jag försöker låta bli att tänka på det jag inte läser, utan faktiskt uppskatta det jag faktiskt läser. Behöver nog bli bättre på det eftersom utsikterna för att klara en del av de mål jag satte upp i årets början ser dåliga ut.

Månadens bästa

Den här månaden är det två böcker jag gillat lite extra medan jag läste. Prästgårdens hemlighet som skrämde mig lite så där lagom för att vara jag. Så imponerad över de barn som vågar läsa den boken, eftersom det faktiskt är den åldern den riktar sig till. Jag har även påbörjat en ny serie tillsammans med några tjejer på instagram. A Darker Shade of Magic hade visserligen sina brister, men jag älskade världen och känner att förväntningarna för nästa bok är höga. 

Antal lästa böcker: 9 stycken
Böcker från min egna hylla: 4 stycken




  • Gorlans Ruiner (Spejarens lärling #1) - John Flanagan (Ljudbok)
  • Tower of Dawn (Throne of Glass #6) - Sarah J Maas
  • Påfågelsommar - Hannah Richell
  • Prästgårdens hemlighet (Spökkameran #1) - Tobias Söderlund
  • Den nionde graven (Fabian Risk #2) - Stefan Ahnhem
  • Mr Mercedes (Bill Hodges trilogy #1) - Stephen King
  • Stormvarning (Doggerland #2) - Maria Adolfsson
  • A Darker Shade of Magic (Shades of Magic #1) - V. E. Schwab
  • Truly Devious (Truly Devious #1) - Maureen Johnson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar