fredag 27 december 2019

Månadssammanfattning - november

December närmar sig sitt slut men jag insåg precis att jag glömde sammanfatta förra månaden. Så här kommer det ett inlägg om min novemberläsning, lite i sista minuten. 

Tankar i november

Nackdelen med att skriva inlägget så här långt i efterhand är att jag nästan glömt bort vad jag läste i november. Men det är tur jag för noggrann statistik. Jag kan med säkerhet säga att det här var månaden jag insåg att jag inte skulle klara att bocka av alla böcker på någon av de fyra listor jag gjorde i årets början. Jag hade länge en förhoppning om att i alla fall klara av att läsa ut de pågående serier jag bestämt mig för att avsluta. Men när jag i november valde att börja om från början på en av dem för att jag glömt så mycket så blev även det målet omöjligt. 

Månadens bästa

Det var en lite mesig månad, så till vida att jag i efterhand inte ens tycker att de böcker jag gav 4:or i betyg står ut. Men jag läste äntligen American Gods tack vare min bokklubb och gillade den rätt mycket. Även min omläsning av Det lockande stålet (The Blade Itself) var mycket angenäm, även om jag vet att det är i andra boken det börjar hända saker. 

Antal lästa böcker: 9 stycken
Böcker från min egna hylla: 6 stycken


  • A Gathering of Shadows (Shades of Magic #2) - V. E. Schwab 
  • Spökflickan - Torey L Hayden (Ljudbok)
  • Motiv X (Fabian Risk #4) - Stefan Ahnhem
  • Det lockande stålet, bok 1 (Första lagen #1) - Joe Abercrombie
  • Det lockande stålet, bok 2 (Första lagen #1) - Joe Abercrombie
  • Det slutna sällskapet - Elizabeth Klehfoth
  • American Gods - Neil Gaiman
  • Kistbyggarna - Morgan Larsson (Ljudbok)
  • X sätt att dö (Fabian Risk #5) - Stefan Ahnhem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar