måndag 9 mars 2020

Just nu i mars

Lite sen som vanligt. Men här kommer min uppdatering från nuet i Kulturkollos spaning.

Just nu läser jag en massa olika böcker. Steglitsan av Donna Tartt, Dödsviskaren av Lovisa Wistrand och A Very Large Expanse of Sea av Tahereh Mafi. Att hålla mig till en bok är inte för mig. 

Just nu tittar jag på en gammal säsong av Masterchef USA tillsammans med sambon. Ensam måste jag hitta något nytt att titta på då jag nyligen avslutade andra säsongen av How to Get Away With Murder och inte orkar börja på tredje på en gång. 

Just nu lyssnar jag på Queenie av Candice Carty-Williams. Otroligt bra! 

Just nu längtar jag lite grann till april då jag ska börja jobba igen. Fast samtidigt absolut inte. Jag har otroligt ambivalenta känslor inför föräldraledighetens slut. Men den lär komma oavsett vad jag känner. 

2 kommentarer:

  1. Skönt att längta lite i alla fall, och oj så många du bollar samtidigt! Det tycker jag är coolt :D

    SvaraRadera
  2. "Steglitsan", favoritbok! Sååå bra!

    SvaraRadera