söndag 22 mars 2020

Läsupdate: Vårsol och boklängtan

Att upprätthålla någon slags bloggfrekvens verkar gå dåligt. Men jag tänkte titta in och göra en liten update kring mitt liv och läsande. För tillfället läser jag inte riktigt så mycket som jag skulle önska.
Orken försvann ungefär samtidigt som vårsolen började visa sig (och ärligt talat kanske mer på grund av att barnet sover mindre och vill vara med i allt jag gör när han är vaken). Jag älskar vårsolen men den gör mig förfärligt trött! 

Egentligen går läsningen kanske inte så segt, men jag är på sluttampen av Steglitsan av Donna Tartt och det är som bekant en tegelsten. Den är otroligt bra, så när jag väl läser så går det undan. Men har ändå tagit sin lilla tid såklart. 


En annan läshöjdpunkt var tidigare i veckan när min mamma barnvaktade några timmar. Mest för att öva eftersom hon senare i vår ska vakta sonen en hel dag/kväll när vi ska på bröllop. Men jag ville förtvivlat gärna få lite ensam tid på stan och sätta mig på café och läsa en bok. Något jag aldrig gör annars, men har längtat efter de senaste månaderna. Det var härligt och väldigt tomt eftersom corona skrämmer iväg de flesta lunchgäster tydligen. Boken jag läste var däremot inte så mycket att hänga i julgranen. Den vidunderliga kärlekens historia av av Carl-Johan Vallgren. Enda anledningen till att jag läste ut den var för att det var en bokklubbsbok och jag vill ju vara med och diskutera. 

Nu är april nära. För mig har det varit lite av en hållpunkt för jag ska börja arbeta igen efter 13 månader borta från jobbet. Har otroligt blandade känslor inför det hela. Jag ser också väldigt mycket fram emot april eftersom jag tänkte försöka delta i OWL readathon som anordnas av Book Roast på Youtube. Har funderat på min tbr i två veckor nu tror jag och har fått ihop en bra hög nu tror jag. Kommer ha den bestämt till 1 april. Hur läsningen kommer gå att kombinera med jobb och barn återstår att se. 


2 kommentarer:

  1. Jag försökte börja på Den vidunderliga kärlekens historia två gånger men jag tog mig aldrig långt och till slut fick den flytta hemifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett klokt beslut. Du har absolut inte missat någonting.

      Radera