lördag 2 januari 2021

Läsåret 2020

 Ytterligare ett läsår till ända och det har blivit dags att försöka sammanfatta det. Jag är ärligt talat rätt trött på statistik i år och orkar inte grotta ned mig allt för mycket i det. Häromdagen satt jag och tittade igenom mina böcker för att försöka skapa en Topp Nio men slutade för jag tyckte det var så svårt att välja. Jag har läst många bra böcker och en del bottennapp helt enkelt. Även om jag mest vill blicka framåt kommer här en liten recap för att jag tänker det kommer var kul att ha i framtiden. 

Året i siffror

Antal lästa böcker: 111 stycken 

Antal kvinnliga författare: 73
Antal manliga författare: 31
Kombination (flera författare till samma bok): 7

Fysiska böcker: 74
E-böcker: 13
Ljudböcker: 24

Minnesvärda böcker: 

Här kommer några böcker jag tänkt på lite extra under året, jag antar vi kan kalla det någon slags topp fem.  Utan inbördes ordning. 



Litterära höjdpunkter:

Mitt instagramkonto har fortsatt att öka i sakta mak och jag har fortsatt varit aktiv där hela året. Jag vet att det var en höjdpunkt även förra året men jag är förundrad över den trevliga community som finns där. Bokbloggsvärlden är tyvärr på väg bort, även om vi är några som envist klänger sig fast. Så mycket övrigt har inte hänt på bokfronten det här året. Jag är såklart också innerligt tacksam för de recensionsexemplar jag fått under året. 

Personliga höjdpunkter:

Det här året kommer nog för många ses som det värsta någonsin, och även om jag tycker det varit påfrestande och lite tråkigt så har det inte påverkat mig så mycket ändå. Mitt liv var inte så utsvävande innan och därför blev det inte så stor skillnad när vi nu rekommenderas att hålla sig hemma. Såklart saknar jag att kunna göra dagsutflykter och att i alla fall försöka få till lite träffar med kompisar. Annars är min personliga höjdpunkt det otroligt klyschiga att jag fått se min son växa och utvecklas under året. Det slår allt annat som händer i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar