torsdag 8 september 2016

Läsupdate: Glass Sword

Det går lite segt med Glass Sword av Victoria Aveyard just nu. Jag vet inte vad det är för jag älskade ju del ett och har sett så mycket fram emot att läsa fortsättningen. Av någon anledning har jag alltid svårt att komma in i fortsättningar på böcker. Tror det har något att göra med att historien liksom tar ny sats även om den fortsätter där den slutade i första delen. Det blir inte samma driv för det är lite som måste återberättas och nya trådar som ska byggas upp.

Var precis in och kollade upp på bibblan när jag måste lämna tillbaka den och insåg att jag har en vecka på mig. Kommer jag mig bara för att läsa ska det inte vara några problem. Men det kommer alltid något i vägen. Ikväll var det lite AW med jobbet. Vi fick sjukt goda smörrebröd och en mouss-efterrätt i glas och nu är jag hemma, väldigt mätt och trött. Så därför ska jag nu gå och lägga mig och läsa tills ögonen blir tunga. Vilket brukar ta si så där 20-30 minuter om jag gör mitt yttersta. Borde kanske börja gå och lägga mig vid 19 så jag orkar läsa något innan jag somnar.

1 kommentar:

  1. Att läsa på kvällen är i princip omöjligt för mig. Jag provade för ett tag sedan, och somnade sittande i sängen med tre kuddar bakom ryggen... Jag har i alla fall inga sömnproblem ;) Men jag säger som du, jag måste nog också komma igång tidigare på kvällen med att läsa om det skall fungera.

    SvaraRadera