måndag 5 december 2016

Läsplaner för december

December är här. Året har gått så sjukt fort så det är galet. Men det har också hänt en hel del så. Ser faktiskt fram emot att få göra en årssammanfattning i slutet av månaden. Även om den ju mest blir litterär så tänker jag nog faktiskt ta med lite privata saker också. Jag gillar i alla fall att läsa om andra saker än böcker på de bokbloggar jag följer. 

Men nu var det inte slutet av året vi skulle prata om för det är fortfarande 26 dagar kvar. Gott om tid att läsa massa böcker med andra ord. Jag ligger bra till på mitt Goodreadsmål. Har läst 70/75 böcker. Har satt ihop en ordentlig tbr för december så hoppas jag ska lyckas läsa lite fler till och med. 

¤ Själarnas bibliotek av Ransom Riggs
Den här boken har jag haft igång sen augusti. Nu är det bara ett hundratal sidor kvar så hoppas jag ska läsa ut den i år. 

¤ Janusstenen av Elly Griffiths (Ljudbok)
Jag gillar verkligen böckerna om Ruth Galloway. De är mysiga och spännande och därmed väldigt lättlyssnade. Så ser inga problem i att hinna den här och eventuellt ytterligare en. 

¤ Rosieeffekten - Graeme Simsion
¤ Hausfrau - Jull Alexander Essbaum
Tillsammans med Själarnas bibliotek är det dessa böcker jag har hemma från bibblan. Hade varit rätt så skönt att bli klar med dem så att jag kan påbörja året med att läsa mina egna böcker. 

¤ Som stjärnor i natten - Jennifer Niven
Fick den här boken i julklapp förra året och har varit så sugen på att läsa den hela året. Tänkte att det är dags. 

¤ You´re the One that I don´t want - Alexandra Potter
Ärligt talat kan jag redan ha läst den här boken. Men kände att jag behövde en till bok i min lista och tänkte att en lättsam och romantisk bok kan passa i jul. Så får se om jag känner igen historien eller ej

Jag hoppas ni noterat att jag försökt ha ett blått tema på mina böcker den här månaden. Förutom de två första då. Återstår att se hur bra detta följs.
Vad har ni tänkt läsa i december? Har ni läst någon av mina tbr-böcker? 

1 kommentar:

  1. Jag tänkte läsa Allt som blir kvar och förstå Mrs Peregrine :) Som stjärnor i natten är amaaazing!!

    SvaraRadera