lördag 6 juni 2020

Just nu i juni

Nu ger jag er väl nästan en chock när jag bloggar två gånger på lika många dagar. Men jag fick lite blodad tand för bloggandet igår och därför passar det mycket bra att det idag är första lördagen i månaden. Det vill säga dagen för Kulturkollos lilla enkät om vad som sker just nu.

Just nu läser jag som vanligt flera böcker samtidigt. Vi, de drunknade av Carsten Jensen läser jag som jag nämnde igår tillsammans med en annan bokbloggare. Jag har även precis påbörjat We are the Ants av Shaun David Hutchinson. På min Pocketbook har jag också så smått börjat En saga om tidens väsen av Ruth Ozeki.
Just nu tittar jag på tv-serien Brothers and Sisters. Är bara en bit in på andra säsongen och den försvinner från Viaplay om drygt en vecka så har inga ambitioner att se klart alla säsongen för tillfället.
Just nu lyssnar jag på My Lady Jane av Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows. Är en timme in i ljudboken och har nu vant mig vid den väldigt entusiastiske uppläsaren. Tycker den verkar lovande.
Just nu längtar jag efter hösten. Jag antar jag är nästan ensam om det men sommaren är alltid bättre i teorin än praktiken enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar