måndag 6 juni 2016

Helgen ur litterär synvinkel

Det har blivit sommar och därmed jättevarmt. Så härligt! Efter förra helgens läsbonanza under läs-a-loten har jag legat väldigt lågt med läsandet under veckan. Det har helt enkelt varken funnits tid eller ork. Har återhämtat mig lite nu i helgen dock och fått till lite läsande.

¤ Började starkt i lördagsmorse med att vakna 7.00 och ligga kvar i sängen och läsa ut Vattnet drar. Jag gillade den och planerar skriva en recension inom kort.

¤ Jag ska läsa en sommarkurs i kreativt skrivande i sommar och har därför påbörjat en kursbok i hur man skriver. Ska bli spännande att läsa. Ser självklart fram emot att skriva en massa i sommar också. (Samtidigt som jag har världens prestationsångest och tror att allt jag skriver kommer vara urkasst.)

¤ Nästa helg är det dags för första delen av read-a-longen för Röta. Jag påbörjade den lite igår och hann med ett ordentligt läspass ute på balkongen i förmiddags. Den är annorlunda men precis lika bra som Odinsbarn!

¤ Har även till och från läst lite i En bön för de stulna. Boken är skitsnygg och till på köpet väldigt bra. Om än hemsk såklart när man tänker närmare på det man läser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar