fredag 22 februari 2019

Helgfrågan vecka 8

Det är fredag! Veckans bästa dag eftersom den bringar hopp om ledighet. Just den här helgen ska jag dock jobba vilket gör att den ordentliga fredagskänslan inte riktigt infinner sig. Men med tanke på att jag istället är ledig idag och att solen skiner ute så känns det ändå helt okej.

Vi inleder helgen med Mias Helgfråga som idag är väldigt enkel.

Vad läser du just nu?
Bonusfråga: Vad ser du framemot i vår?

Jag har ägnat förmiddagen åt att läsa ut en bok - Queen of Shadows. Jag tar mig sakta men säkert igenom Throne of Glass-serien och den här boken gillad jag riktigt mycket faktiskt. Så senare idag blir det till att välja en ny bok för helgen. Jag är väldigt säker på att mitt val kommer landa på en av dessa två biblioteksnböcker jag har hemma. Crazy Rich Asians som ska vara väldigt lättsam och underhållande som jag förstått och som rätt nyligen kom ut som film. Eller Mannen som vaknade upp död som låter otroligt intressant. Fick tipset om den i Mellan Raderna-podden som jag för övrigt kan rekommendera att lyssna på om ni inte gör det. Handlar såklart om böcker. 

 

Att svara på bonusfrågan är dag otroligt lätt eftersom jag går här med min stora mage och bara ska arbeta en vecka till. Jag ser fram emot att bebis äntligen tittar ut om ca en månad och att vi får påbörja vårt nya liv som en liten familj. Förhoppningsvis i sällskap med strålande vårväder. Längtar så efter att få min kropp tillbaka och klara av att gå långa promenader i ljumma vindar.  


19 kommentarer:

  1. jätteintressanta böcker! lycka till med bebisen!

    SvaraRadera
  2. Throne of Glass vill jag läsa, Crazy rich asians också. Förstår att du har något att se fram emot!

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande titel - Mannen som vaknade upp död.
    Lycka till med allt kring barnafödandet. En sak som min fru tyckte var skönt när bebisen kommit ut var att hon äntligen kunde sova på mage igen :)

    SvaraRadera
  4. inte lockande omslag för mig om hjärnan....

    SvaraRadera
  5. Spännande med bebis :-)
    Crazy Rich Asians har jag spanat in som film, men inte som bok

    SvaraRadera
  6. Har sett att Crazy rich asians kommer som film men visste inte att den byggde på en bok. Lycka till med kommande bebis.

    SvaraRadera
  7. Ja, det var ju något att se fram emot :) Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Intressanta titlar, blir nyfiken. Då har du verkligen något att se fram mot!

    SvaraRadera
  9. Böcker om hjärnan är rätt spännande. Lycka till med bebisen.

    SvaraRadera
  10. Åh! Du har verkligen något fantastiskt att se fram emot i vår :) Allt gott!

    SvaraRadera
  11. Lycka till med bebisen! Så spännande att möta en ny liten individ.

    SvaraRadera
  12. Mannen som vaknade upp död blir jag nyfiken på, får ta o kolla upp!

    SvaraRadera
  13. Känner inte till någon av böckerna. Lycka till med bebisen!

    SvaraRadera
  14. Jag läser FORTFARANDE Kvinnan i fönstret. Det är inte att jag ogillar den, men jag fastnar typ inte i den! Inte så som jag brukar, läsa ut boken samma vecka... eller dag. Men det närmar sig åtminstone :)

    I vår ser jag fram emot att få lite färg i ansiktet igen och att se knoppar och känna förmultningslukt. Bara helt vanlig vår för en gångs skull, skulle vara skönt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå att det går lite segt. Jag läser alltid deckare rätt snabbt för jag måste få veta vad som händer, men just den här var otroligt seg fram till det började hända något.

      Radera
  15. Nej men vad roligt med en liten bäbis. Jag känner inte till böckerna så där fick jag lite att tänka på.

    SvaraRadera
  16. Nu är det bokrea, visst? Ska se till att köpa lite :D

    SvaraRadera