söndag 17 februari 2019

Läsupdate: Broderi och slalomläsning

Jag kände att det var på sin plats med en liten uppdatering för att det inte ska eka alldeles tomt här inne. Mellan mina inlägg på bloggen är jag desto mer aktiv på Instagram, om det är någon som missat det. Men funderar på att börja göra en läsupdate varje söndag för att se lite vad som lästs under veckan, mest för min egen skull men även för er som gillar att läsa om sådant.

För tillfället har jag igång tre olika böcker och den här veckan har läsningen varit rätt så seg. Jag påbörjade nämligen fjärde delen i Sarah J Maas Throne of Glass-serie, Queen of Shadows, och efter fyra dagar hade jag bara kommit 75 sidor. Nu verkar det dock ha lossnat lite så jag har kommit ett par hundra sidor in. En bra bit kvar har jag ju då boken är en liten tegelsten på över 600 sidor.

Min läsningar har också bestått av mycket ljudbokslyssnande. Jag är i sluttampen på ett rätt stort broderi jag haft igång och vill därför mest sy hela tiden. Jag lyssnade på Sju jävligt långa dagar av Jonthan Tropper i veckan och gillade den inte alls. Här går det att läsa en minirecension på instragram. Igår bestämde jag mig för att börja lyssna på Outlander-serien och har därmed också många timmar lyssnande framför mig.

Sedan är jag en bit in i En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Det började som en läsecirkel på instagram men jag är vid det här laget några veckor efter så inser att jag nog får läsa klart den här mer för min egen skull. Jag har gillat det jag läst men av någon anledning har det inte blivit av att jag läst.

Det här är lässtatusen just nu. Berätta gärna i kommentarerna vad ni läser i för tillfället! 

1 kommentar: