måndag 11 februari 2019

Månadssammanfattning - Januari

Tankar i Januari

Nytt år och därmed tycker jag det är dags att förändra lite hur jag skriver mina sammanfattningar igen. Hittar inte riktigt en struktur som jag tycker håller år efter år. Ny testar vi något nytt och ser vad jag tycker om det.

I januari var min läsning spretig men bra skulle jag vilja säga. En förkylning hälsade på och gjorde tyvärr inte under för min läsning då jag inte ens orkade det. Men månaden räddades upp bra av en läs-a-lot vid månadsskiftet. Jag fick även läst ett par böcker ur min bokhylla som stått och väntat länge.

Månadens bästa

Jag nöjt verkligen av att läsa Crooked Kingdom och hela den värld Leigh Bardugo fantiserat ihop. Får jag bara välja en bok den här månaden blir det utan att tveka den. Men jag uppskattade även min läsning av Nora eller Brinn Oslo Brinn då den var lättläst och humoristisk i all sin svärta. Tegelstenen Dödgrävarens dotter uppskattades även den för Joyce Carol Oates kan ju det där med att berätta en historia.

Antal lästa böcker: 11 stycken
Böcker från min egen hylla: 4 stycken



  • Silvervägen - Stina Jackson
  • Crooked Kingdom (Six of Crows #2) - Leigh Bardugo
  • Dagen du förstörde allt - Linnea Dahlgren (Ljudbok)
  • Pepparkakshuset (Hammarbyserien #1) - Carin Gerhardsen
  • Livet går vidare (Lasarettet #2) - Karin Wahlberg (Ljudbok)
  • Trollkarlens hatt (Mumintrollen #3) - Tove Jansson
  • Maresi (Krönikor från Röda Klostret #1) - Maria Turtschaninoff (Ljudbok)
  • Sightwitch (The Witchlands #0.5) - Susan Dennard
  • Stål - Silvia Avallone (Ljudbok)
  • Nora eller Brinn Oslo Brinn - Johanna Frid
  • Dödgrävarens dotter - Joyce Carol Oates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar