tisdag 16 juli 2019

Tisdagstrion: Boktips från hängmattan


Tisdag betyder tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Idag är temat "Boktips från hängmattan". Jag vet inte hur det är med er, men när jag är ledig vill jag ha böcker som slukar mig hel. Därför kommer här tips på tre starka romaner som jag absolut inte kunde lägga ifrån mig.



1. Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid cirkulerade nog som mest i julas så därför har många redan läst den. Men om det är någon som missat den säger jag bara: läs! Det är hollywood, stjärnglans och hemligheter när det är som bäst.

2. För flera år sedan läste jag Liv efter liv av Kate Atkinson och jag tänker fortfarande på den titt som tätt. Det är en bok som du behöver ge en chans för att vänja dig vid berättarsättet. Men när du väl gjort det är den briljant. Den handlar om Ursulas liv under början av 1900-talet. Liv i plural för Ursula lever om sitt liv gång på gång..

3. Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler är ytterligare en briljant bok som griper tag i en. Det är en sådan där bok som du inte kan veta så mycket om innan du börjar läsa den. Huvudpersonen Rosemary ser tillbaka på sin barndom och sina två älskade syskon Lowell och Fern. Idag har hon inte kontakt med någon av dem och vi förstår att familjen på grund av en tragedi som involverade Fern blivit splittrad. Men varför?


16 kommentarer:

  1. Evelyn Hugo har jag inte läst än, men vill gärna göra det. Ska bara få tag i den först. :) Liv efter liv låter annorlunda och intressant, ska skriva upp den. Tack för fina tips!

    SvaraRadera
  2. Spännande tips, och jag har inte läst någon av dem. Kate Atkinsons bok och vi är alla helt utom oss blir jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  3. Evelyns äkta män tyckte jag om, tack för andra tips.

    SvaraRadera
  4. De sju äkta männen har jag läst. Fowler ligger i hyllan - trooor jag :) Atkinson låter intressant, den ska jag notera.

    SvaraRadera
  5. Evelyn Hugos sju äkta män har jag ju stående oläst. Har ofta tänkt att jag skulle läsa den, men så kommer något annat emellan. Får nog ta fram den :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar titeln "Vi är alla helt utom oss"!

    SvaraRadera
  7. Ettan och tvåan har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
  8. Jag har alla tre i min läshög så jag får se när jag kommer dit.

    SvaraRadera
  9. Evelyn Hugos sju äkta män är jag nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  10. tvåan och trean har jag läst. och den om de sju äkta männen har jag tänkt att jag skulle läsa

    SvaraRadera
  11. Spännande tips. Känner inte till någon.

    SvaraRadera
  12. Vi är alla helt utom oss har jag tänkt läsa. Evelyn Hugo-boken har jag i hyllan, men det tycks alltid komma nåt annat emellan :-)

    SvaraRadera
  13. sju äkta män måste jag läsa, det lät som en bok i mitt tycke! :D

    SvaraRadera
  14. Insåg just via en podd att jag nog borde läsa Evelyn Hugos sju äkta män, jag har alltså inte läst den förr. Det finns bara så många böcker jag borde läsa!

    SvaraRadera
  15. Evelyn Hugos sju äkta män står oläst i hyllan

    SvaraRadera
  16. Liv efter liv har jag funderat på att läsa, och på den vägen är det. :) Tack för tips!

    SvaraRadera