söndag 7 juli 2019

Utmaningar för 2019 - halvårsuppdatering

Halva året har gått och det har blivit dags att ta en liten titt på hur det går med mina utmaninar för året. Kan avslöja att det delvis går väldigt bra och delvis går lite mindre bra. Här kan ni se vad mina mål är.

Goodreadschallenge
Per sista juni hade jag läst 48/75 böcker så det går bara bra där. Till och med så bra att jag, lite halvhjärtat, satt ett litet mål i min Bullet Journal om att hinna med 100 böcker i år. Skulle jag inte klara av 100 böcker så gör det mig absolut ingenting. Jag har en hel del tjocka böcker kvar på min läslista för året så jag inser att målet är lite överambitiöst och det är därför jag låter Goodreadsmålet vara kvar på 75 stycken. Det förväntar jag mig att jag i alla fall ska klara av.

Läsa från min egen bokhylla
I början av året gjorde jag fyra olika kategorier med böcker jag ville läsa ur min egen bokhylla. Totalt handlade det om 38 stycken. Jag har under årets första sex månader läst 9 stycken. Inte så jättebra som ni ser..

Köprestriktioner
Eftersom min att läsa-hylla är fullproppad med böcker tänkte jag köpa nytt väldigt restrektivt det här året. 1 bok per månad hade jag sagt. Det gick jättebra ett par månader. Sedan stängde den lokala bokhandeln igen och de sålde ut böcker till 70% rabatt. Jag köpte en liten hög (sex stycken varav en jag redan läst) och tänkte i mitt stilla sinne att det inte räknades. Sedan kom det andra böcker jag ville köpa.. Halvvägs igenom månaden har jag, bokhandelböckerna inte medräknade, därför köpt 11 stycken, varav två är böcker jag redan läst. Så räknar jag bort dem är det 9 köpta av 12 möjliga. Ser redan framför mig att jag kommer misslyckas med den här utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar