onsdag 29 juli 2020

Läsupdate: Semesterlunk och bokångest

Sommarens semester är över för min del. Jag är halvvägs igenom min första jobbvecka och därmed kommer även min höstlängtan. För min del tror och hoppas jag alltid så mycket av mina semesterveckor och blir lite besviken när det inte blir så. Till exempel trodde jag att jag skulle få extra mycket lästid (hände såklart inte, blev snarare mindre) och att jag skulle känna mig utvilad (jag har en 1-åring, jag kommer inte vara utvilad på många år). 

Läst har jag såklart gjort. För tillfället håller jag på att försöka avsluta en del påbörjade böcker som jag vill ha klara innan juli är slut. Jag har nämligen börjat känna lite panik över att hinna läsa klart de böcker jag hade plockat ihop för att läsa i år. Såklart sitter måstet bara i mitt eget huvud.  Nedan kan ni se (om det inte blir för smått), vilka böcker det handlar om och hur det såg ut när sex månader hade passerat. Nu har jag faktiskt snart läst två till. 


Försöker njuta av läsningen och inte stressa upp mig för mycket. För även om jag vill läsa de här böckerna så kommer det så mycket annat som fångar min uppmärksamhet. Och huvudsaken är att jag gillar det jag läser - såklart!

Lämna gärna en liten kommentar med vad ni läser just nu! 

1 kommentar:

  1. Jag håller på med Zen and the art of motorcycle maintenance och hoppas bli färdig med den snart. Sen vet jag inte riktigt vilken jag ska hoppa på ur augustihögen :D

    SvaraRadera