lördag 18 maj 2019

Månadssammanfattning - april

Tankar i april

April -19 kommer inte gå till historien som en av mina bästa månader, varken läsmässigt eller livsmässigt. Bebisglädjen var visserligen stark men jag var inte riktigt beredd på hur jobbigt det skulle bli efter förlossningen. Mitt fysiska mående var inte bra och det påverkade mig även lite psykiskt. Läsningen blev egentligen inte lidande på grund av det dock utan för att en nyfödd bebis kräver sjukt mycket av din uppmärksamhet. Och när den väl sover så är inte läsning det första du tänker på. Jag läste inte heller en enda bok från min egen bokhylla vilket inte känns så bra.

Månadens bästa

Jag både började och slutade månaden väldigt starkt. Allt jag fått lära mig och Everything I Never Told You har möjlighet att kvala in på listan över de bästa böckerna för året. Så trots en halvdan läsmånad så var hälften av böckerna superbra, vilket känns skönt. 

Antal lästa böcker: 4 stycken
Böcker från min egna hylla: 0 stycken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar