måndag 8 juli 2019

Juliläsning och läs-a-lot sommar

Sommaren är här, även om jag knappt har förstått det. I vanliga fall brukar jag planera semesterläsning och räkna ner dagarna till ledighet. Men i år är jag ju ledig hela sommaren och därför har jag tappat tidsuppfattningen lite. Men saker som hjälper till är att Nelly kör sin årliga läs-a-lot sommar på sin blogg. En veckolångt läsmaraton som går ut på att läsa så mycket som möjligt. Älskar sådant!

Läs-a-loten pågår för fullt så den startade 5 juli och håller på till 11 juli. Det är rätt simpelt i år och innehåller inget tävlingsmoment. Temat är sommar och det är fritt att tolka som man vill.

Jag har gjort det otroligt enkelt för mig och har därför inte gjort någon särskild TBR utan kommer bara välja från de böcker jag hoppas läsa i juli. Nämligen följande:

¤ Britt-Marie var här
¤ Kärlekens Antarktis
¤ Three Dark Crowns
¤ Till minne av en villkorslös kärlek
¤ Klockmakarens dotter
¤ Pachinko

E-böcker
¤ De dubbelt så bra
¤ Mörkret

För att utmana mig själv lite har jag satt som mål att försöka läsa 1000 sidor under veckan. Tidigare år hade detta inte varit något som helst problem. Men nu för tiden är min lästid begränsad så därför är det ett mål som kommer kräva lite av mig för att uppnå.

1 kommentar: