tisdag 9 juli 2019

Tisdagstrion: Blommigt

Temat för veckans tisdagstrio är blommigt och fritt att tolka som man vill. Jag älskar snygga omslag och tänkte därför helt enkelt visa tre omslag som jag har i min bokhylla. De kommer vara blommiga och drömsnygga enligt mig!


  

1. Pachinko läser jag just nu. Det här svenska omslaget för boken är bara helt fantastiskt med sina pastellfärger. 

2. Circe står och glänser i min bokhylla och väntar på att bli läst. Glänser på riktigt för omslaget är folierat och helt amazing. Boken kommer på svenska i augusti med titeln Kirke. 

3. Pocketutgåvorna av Lagerlöfs böcker i samarbete med Jobs är underbara hela högen. Men min favorit är nog omslaget ovan. Mest för jag är otroligt förtjust i violer. 

Så var det slut på snygga omslag för den här gången. Ser fram emot att kolla runt hos er andra och kanske hitta några fler blommiga skönheter. 

17 kommentarer:

  1. Så vackra böcker! :D Visste inte att Circe kommer ut på svenska, tack för tipset! Hoppas det blir ett lika fint omslag. Och serien med Lagerlöfs böcker är ju så fina allihop. :)

    SvaraRadera
  2. Omslaget på Pachinko drar verkligen blicken till sig.

    SvaraRadera
  3. Jag har hört så mycket om Kirke men undrar om den är bra.

    SvaraRadera
  4. Så vackra omslag alla tre!
    Pachinko står i hyllan med böcker jag vill läsa.

    SvaraRadera
  5. Pachinko är verkligen fin. Den har jag läst. Circe var ju urtjusig! Liljecronas hem har jag inte läst, inte ens hört talas om faktiskt, men de andra två av Selma har jag läst. Körkarlen är häftig. Snygga omslag på den serien, verkligen!

    SvaraRadera
  6. Pocketserien med Selma och Jobs är oslagbart vacker. Just det där mönstret - Rabarber - har jag haft en hel soffgrupp i ... fast på ljus bakgrund.

    SvaraRadera
  7. Pachinko är jag lite nyfiken på. Circe? Den kände jag inte till. Fina omslag!

    SvaraRadera
  8. Omslaget till Pachinko är jättefint.

    SvaraRadera
  9. Mycket vackra omslag. Kirkeboken är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Systrarna Jobs textilier är verkligen vackra!

    SvaraRadera
  11. Pachinko finns i min trio också!

    SvaraRadera
  12. Underbart fina böcker. Vill läsa alla tre.

    SvaraRadera
  13. Pachinko - omslaget är fint. bra bok. Omslaget till Circe ser väldigt vackert ut. ovanligt färgval. Gocken Jobs omslag till Lagerlöf - böckerna är strålande

    SvaraRadera
  14. Vilka passande omslag. Jag har läst Lagerlöf och funderar på Circe. Grekisk mytologi som bakgrund är något jag inte kan motstå :).

    SvaraRadera
  15. Fina bokomslag, särskilt den sista där av Lagerlöf. :)

    SvaraRadera
  16. De där skulle jag vilja ha bara för att jag är en sucker för blomster :D <3

    SvaraRadera