söndag 16 oktober 2016

Veckan som gått

Så var ännu en vecka till ända. Jag kommer aldrig upphöra med att berätta hur galet det är att tiden flyger fram så hiskeligt fort. Så är det bara. Tänkte gå igenom veckan som varit lite grann. Inte för att det hänt jättemycket egentligen men ändå.

  • Det första som måste nämnas är väl årets nobelpristagare. Herregud, vilken chock det var! För det första hade jag helt missat att det var dags att tillkänna ge vem det var. För det andra hade jag aldrig i livet kunnat tippa på Bob Dylan. Vad jag tycker om det? Kan hända han skriver bra texter och så vidare. Men borde inte en pristagare åtminstone ge ut böcker? Även om de nödvändigtvis inte behöver vara skönlitterära. Och finns det inte tillräckligt med musikpris han kan få vinna istället? Nej, jag blev besviken. Tror även bokhandlarna blev detsamma. Hur ska de nu kunna skylta upp med "Köp årets nobelpristagare"-bokbord?
  • Fall Into Fantasy pågår för fullt. Min ambitiösa läshög kan beskådas här och jag började starkt i fredags med Drömtjuvarna. Passande nog var jag hemma och med huvudvärk och allmän
    sjukdomskänsla. Det blev bättre efter en dags vila och sedan har jag inte läst så mycket som jag önskar. Håller fortfarande på med samma bok. Får se om veckan som kommer blir bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar