tisdag 3 januari 2017

Planerad läsning v.1

Det känns så konstigt att skriva vecka 1 igen, samtidigt som är så taggad på det nya läsåret. Jag fungerar lite så. När det blir omstart i kalendern så ser jag det som en möjlighet för att börja jaga nya mål eller byta vanor. Dock fungerar jag också precis som så många andra att det sedan bara håller i sig någon vecka. Som vanligt ser jag dock ljust på det just nu, tre dagar in på året, och tror att i år kommer det hålla i sig.

Med tanke på årets läsmål är jag otroligt sugen på att läsa alla mina böcker i bokhyllan på en gång. Svårt att veta var jag ska börja. Just nu håller jag på med Luftslott av Sheila O'Flanagan. Behövde något lättsmält för några kvällar sedan då jag hade en dunkande huvudvärk och det kändes perfekt. Men den är lite seg att ta sig igenom då den egentligen inte är så intressant.

Vad jag ska ta tag i sedan vet jag inte. Är otroligt sugen på fantasy så chansen är stor att jag helt enkelt väljer ut den bok ur bokhyllan jag är mest sugen på. Och mycket mer lär i så fall inte hinnas med i veckan.

Vad läser ni just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar